Inbjudan till forskningsseminarium i Seinäjoki

17 januari 2019

Forskare vid universitetet bjuds in av Seinäjoki universitetskonsortium, Finland, till att delta in en workshop med temana hållbara mat- och livsmedelslösningar, hälsa och kreativitet, intelligenta och energieffektiva system, samt entreprenörskap och affärskoncept. Anmäl intresse senast 18 februari.

Seminariet infaller 1–2 april (den 1 april är resdag och 2 april äger seminariet rum) och delegationen från Umeå kommer att ledas av vicerektor Heidi Hansson. Forskare som är intresserade ska anmäla sig till Per A. Nilsson på International Office, senast 18 februari. Kostnader för resa och logi tillkommer.

Under 2018 besökte en delegation från Seinäjoki universitetskonsortium Umeå universitet för att delta i ett seminarium. Umeå universitet har nu bjudits in till ett svarsbesök. Du behöver inte ha deltagit i det första seminariet för att anmäla dig till kommande workshop.

Om Seinäjoki universitetskonsortium

Seinäjoki universitetskonsortium är ett tvärvetenskapligt nätverk av hundratals experter från sex finländska universitet. Konsortiet samordnas av Tammerfors universitet.

De sex universiteten är: University of Tampere, University of Vaasa/Levón Institute, Tampere University of Technology, University of Helsinki/Ruralia Institute, University of the Arts Helsinki/Sibelius Academy och University of Turku/Functional Foods Forum.

Seinäjokis universitetskonsortium fokuserar på vetenskaplig och konstnärlig forskning och utveckling, vuxenutbildning och omfattande samarbete med offentliga och privata organisationer. Därigenom syftar den till betydande vetenskapliga, sociala och regionala konsekvenser. Universitetskonsortiet är verksamt inom och över lokala, regionala, nationella och internationella nätverk och är aktivt engagerad i utvecklingen av innovationsmiljöer, med sikte på förnyelse av affärsliv, offentliga tjänster och kultur genom vetenskaplig kunskap.