Ny föreståndare för Idrottshögskolan

25 januari 2019

Den 1 januari 2019 tillträdde Ulrika Haake, docent i pedagogik, uppdraget som föreståndare för Idrottshögskolan vid Umeå universitet.

Ulrika Haake, universitetslektor, Pedagogik.

Foto: Mattias Pettersson

Hon har själv en bakgrund som ledare och domare i gymnastik och har mångåriga erfarenheter av föreningsstyrelse- och förbundsstyrelsearbete. Ulrika har erfarenheter som prodekan och dekan vid den Samhällsvetenskapliga fakulteten och har mellan åren 2013-2018 suttit i Idrottshögskolans styrelse och varit dess vice ordförande. Hon känner därför verksamheten väl. Förordnandet är ettårigt, med särskilt uppdrag att arbeta fram en sammanhållen och stark organisation för Idrottshögskolans verksamhet inför framtiden.

– Jag ser fram emot att få vara med och leda denna intressanta, tvärvetenskapliga och samverkansinriktade verksamhet, säger Ulrika.

Redaktör: Eva Stoianov