Seminarium om STINTs möjligheter till internationella erfarenheter i lärarrollen

21 januari 2019

Välkommen till ett seminarium om Grants for Teaching Sabbatical och Teaching Sabbatical - två stipendieprogram som drivs av STINT (Stiftelsen för internationalisering av högre utbildning) - för att ge forskare och lärare som brinner för undervisningsfrågor, en möjlighet att vistas vid ett utomeuropeiskt universitet.

Med utveckling av lärarrollen som utgångspunkt är tanken att deltagarnas lärdomar ska leda till förändring och förnyelse vid svenska institutioner och lärosäten.

Karin Forslund, programansvarig på STINT, kommer att informera de två programmen samt ge tips och råd inför ansökan.

Katarina Winka universitetslektor vid UPL, och Thomas Mejtoft, universitetslektor vid Institutionen för tillämpad fysik och elektronik kommer också att berätta om sina upplevelser och erfarenheter av att ha deltagit i Teaching Sabbatical-programmet.

Seminariet anordnas av PIL-nätverket vid Universitetspedagogik och lärandestöd (UPL) och International Office. Vid behov ges seminariet på engelska.

Om seminariet:

Tid: 30 januari, kl. 11.30–13.00
Plats: N460, Naturvetarhuset

Anmälan senast 23 januari.

Mer information om Grants for Teaching Sabbatical

Mer information om Teaching Sabbatical