Universitetsledningshuset nu omskyltat

9 januari 2019

Under 2018 beslutades om nytt namn för Samverkanshuset. Det nya namnet är Universitetsledningshuset som översätts University Management Building på engelska. Ny skyltning har nu genomförts utvändigt vilket gör att namnändringen har trätt i kraft.

I och med att namnändringen av Samverkanshuset har trätt i kraft rekommenderas att vi övergår till att använda det nya namnet, Universitetsledningshuset.

Hur påverkar det dig?

För dig som arbetar i byggnaden, vänligen justera i din e-postsignatur och ditt visitkort. För webbredaktörer gäller också att ändra information om besöksadresser och liknande på de webbar du ansvarar för.

För dig som bokar lokaler i byggnaden för möten eller för utbildning ber vi dig se över dina scheman och kalenderhändelser för våren, så att besökare lättare kan hitta rätt. Om du upptäcker att benämningen Samverkanshuset ligger kvar i system, får du gärna kontakta respektive systemägare för att korrigera.

Den engelska översättningen är University Management Building.

Läs om beslutet

Redaktör: Anna Lawrence