Rapportera in i Ladok senast 15 januari

11 november 2019

Onsdagen den 15 januari 2020 är sista inrapporteringsdatum i Ladok för år 2019. Datumet gäller både för rapportering om utbildning på grundnivå och avancerad nivå, och utbildning på forskarnivå.

De intäkter som Umeå universitet erhåller för utbildning på grundnivå och avancerad nivå baseras i huvudsak på antal helårsstudenter och helårsprestationer.

En förutsättning för att erhålla intäkterna är att universitetet rapporterar in antal helårsstudenter och helårsprestationer till regeringen, vilket i likhet med tidigare år behöver ske med en snäv tidsmarginal.

Den 15 januari klockan 17.00 är därför sista tidpunkt för inrapportering av helårsstudenter och helårsprestationer i Ladok, avseende år 2019. Observera att eventuella registreringar efter detta datum innebär att de inte kan bokföras så att de ger intäkter till universitetet.

Den 15 januari 2020 klockan 17.00 är också sista rapporteringstidpunkt för registrering av studenter inom utbildning på forskarnivå och deras aktivitet.

För mer information, kontakta:

Carina Henningsson

Tf budgetchef