Seminarium om Svenska tvillingregistret

14 mars 2019

Välkomna till lunchseminarium om det svenska tvillingregistret - ett av världens äldsta register. Det har legat till grund för banbrytande kunskap om arvets kontra omgivningsfaktorers betydelse inom medicin och beteendevetenskap.

Datum: 27 mars
Tid: 11.30
Lokal: Sal D, 9 tr By 1D, NUS

STR har nu status av VR-stödd nationell infrastruktur. Den 27 mars besöker föreståndare Patrik Magnusson universitetet och presenterar verksamheten med enkätdata, DNA, GWAS, serum, och planerad utveckling samt svarar på frågor om möjligheter att bidra till ditt forskningsfält.

Seminariet, som arrangeras av Enheten för Biobanskforskning och Institutionen för odontologi, är öppet för alla som är intresserade av de möjligheter STR erbjuder.

De som anmäler sig till Annette Norberg Karlsson (anette.norberg@umu.se) bjuds vi på en smörgås och dryck.

Välkomna
Elin Thysell och Anders Johansson