Ny omgång av ReaL-programmet: Research & Leadership

13 maj 2019

Nu startas en ny omgång av ReaL-programmet, Research & Leadership, ett karriärstöd för forskare i olika faser av forskarkarriären vid Umeå universitet, under perioden 2018- 2022.

En ny grupp på STEP 2 nivå med ansökan, urval och individuella intervjuer under våren 2019 och med programstart i september 2019. Vi kallar den gruppen ReaL step 2 Group B3. Under våren 2020 planeras sedan start av en ny grupp på ReaL Step 1-nivå. Alla moment i ReaL-programmen genomförs på engelska.

Ansöknings- och urvalsprocessen är densamma som tidigare vilket innebär att:

1) Fakulteten ansvarar för information om utbildningsprogrammet
2) Ansökan görs i det bifogade ansökningsdokumentet (Word- dokument)
3) Ansökningar skickas till respektive fakultetskansli
4) Fakulteten gör urval baserat på angivna kriterier i ansökningsinformationen
5) Dekanen utformar ett förslag efter samråd med prefekterna, om vilka från fakulteten som bör antas.
6) Dekanens förslag skickas till vicerektor Dieter Müller respektive prorektor Katrine Riklund senast fredag 24 maj, 2019
7) Vice rektor respektive prorektor fattar slutgiltigt beslut om vilka som antas till programmet.
8) Rektorernas beslut skickas till Matts Björklund, matts.bjorklund@umu.se senast fredag 7 juni, 2019
9) Grundfördelningen mellan fakulteterna är: Teknat 7 platser, Medfak 7, Samfak 5 och Humfak 2 st.

Fakulteten/rektorerna får gärna anmäla några flera och rangordna dessa. Det gör det lättare att hantera eventuella förändringar som kan uppstå när det gäller de sökande.

OBS! Ansökningstiden för humfak har gått ut.

Ansökan för medfak skickas till Anna Lundberg, forskningssamordnare, senast 20 maj.

Program Step 2 group B3

Mer information, dokument och ansökningsblankett för ReaL – programmet