Delta vid konferensen Local Democracy Academy, 12-13 juni

16 maj 2019

Local Democracy Academy arrangeras av den Sida-finansierade organisationen Internationellt centrum för lokal demokrati (ICLD), i år i samarbete med Umeå universitet.

Vid konferensen deltar ett fyrtiotal forskare från hela världen, framför allt från utvecklingsländer, för att presentera och diskutera forskning om lokal demokrati och utveckling med kopplingar till bland annat klimatförändringar, ungdomars deltagande, kvinnors rättigheter, främlingsfientlighet och fredsbyggande.

Programmet den 12-13 juni 2019 är öppet för alla intresserade forskare vid Umeå universitet.

Dagarna inkluderar bland annat föreläsningar av:
· Merilee Grindle, Professor Emerita, John F. Kennedy School of Government, Harvard University.
· Liza Rose Cirolia, Researcher, Centre for African Cities
· Benjamin O-Brien Gonzalez, Professor of Political Science, San Diego State University
· Jesse Ribot, Professor, School of International Service, American University in Washington
· Soo Ah Kwon, Associate Professor of Asian American Studies, University of Illinois