Ny extern ledamot i fakultetsnämnden

10 maj 2019

Brita Winsa, hälso- och sjukvårdsdirektör vid Region Västerbotten, har av rektor utsetts till ny extern ledamot i fakultetsnämnden för perioden 20190417 - 20210630. Hon ersätter Annika Nordin Johansson.

Brita Winsa har en bakgrund från Uppsala Akademiska sjukhus och från olika ledningsuppdrag i Region Skåne och Region Norrbotten. Hon är sedan i höstas hälso- och sjukvårdsdirektör vid Region Västerbotten. Brita Winsas gedigna bakgrund och nuvarande position är av stort värde för samarbetet mellan Umeå universitet och Region Västerbotten.

Medicinska fakultetetens valberedning har under ledning av ordförande Maria Fällman genomfört fyllnadsvalet till platsen som extern ledamot i Medicinska fakultetsnämnden.

Redaktör: Lena Åminne