Studenter från masterprogram uppmärksammades på Graduation Ceremony

11 juni 2019

Tisdagen den 28 maj uppmärksammades för femte året i rad, masterstudenter från utbildningsprogram på engelska under avgångsceremonin Graduation Ceremony. Fler än något tidigare år – 174 studenter från 32 olika program – tog emot ett ceremoniellt diplom av rektor Hans Adolfsson.

Ceremonin inleddes med ett musikframträdande av Carolina Miskovsky på sång och gitarr och Daniel Pettersson på nyckelharpa.

Tal hölls av rektor Hans Adolfsson, avgångsstudenten Munashe Chivaura (Umeå universitets Global Swede 2019) på masterprogrammet i affärsutveckling och internationalisering och Kabir Fahria, alumn från masterprogrammet människa-datorinteraktion och sociala medier, också hon utsedd till Global Swede (2016).

Graduation Ceremony 2019