Ny på universitetet – introduktionsföreläsningar i höst för nya studenter

15 augusti 2019

Med start redan veckan innan terminsstart erbjuder för första gången Studentcentrum, i samarbete med ITS och Universitetsbiblioteket, sex olika föreläsningar för nya studenter.

Tanken med föreläsningarna är att ge nya studenter möjligheten att få ingående information om de universitetsgemensamma frågor som de berörs av eller måste veta under studietiden. På det viset hoppas vi att våra nya studenter ska känna sig så trygga som möjligt i sitt val av Umeå universitet som lärosäte, i linje det arbete som görs när det gäller välkomnande, mottagande och introduktion för nya studenter vid Umeå universitet.

Några av föreläsningarna ges vid två tillfällen. De är öppna för alla studenter och ingen anmälan krävs. Höstens föreläsningar kommer att utvärderas, och om det blir en återkommande aktivitet så kan den här typen av föreläsningar komma att tillgängliggöras på webben.

Information om introduktionsföreläsningarna finns i höstens välkomstbrev, i kalendariet på studentwebben och samlat på www.umu.se/student/ny-pa-universitetet-introduktionsforelasningar. Tipsa gärna alla nya studenter om de här föreläsningarna.