Gå med i Umeå universitets guideteam

18 september 2019

Vill du träffa nya, spännande människor och samtidigt bli expert på Umeå universitets historia och verksamhet? Kommunikationsenheten söker nu medarbetare som vill förstärka vårt guideteam.

Många olika grupper hör av sig till universitetet och vill ha en rundtur på campus. Alltifrån besökare från andra universitet till presumtiva studenter och näringslivsrepresentanter.

För att ge gästerna ett varmt och proffsigt välkomnande bildade vi för två år sedan ett guideteam bestående av både personal och studenter. Vi erbjuder i dag guidningar på åtta olika språk och sedan starten har vi genomfört över 100 guidningar.

Vill du vara med i vårt guideteam? Du får en kort utbildning och kontinuerlig fortbildning i form av studiebesök och gästföreläsningar. Ingen ersättning utgår till din arbetsplats, men de kunskaper inom värdskap du vinner gagnar sannolikt den egna verksamheten också!

Dessutom, den 1 oktober kl. 10.00-11.30, kommer guideteamet att, som ett led i sin fortbildning, delta i en guidad stadsvandring i Umeå som avslutas med en lättare lunch. Häng med på den, helt förutsättningslöst, och träffa de andra guiderna! Först till kvarn-principen gäller.

Anmäl dig genom att mejla Julia Berggren, senast 27 september.

Du som är guide väljer givetvis själv utifrån din arbetssituation om du kan ta en viss guidning eller inte, och du behöver din chefs medgivande. Välkommen till Umeå universitets guideteam!

Kontakt:
Julia Berggren