Utbildning om Pedagogisk portfölj

22 januari 2020

Medicinska fakultetens utbildningsstrategiska nämnd hälsar dig välkommen till utbildning om Pedagogisk portfölj.

Under 2019-2020 satsar fakulteten och UN på workshops (steg 1 och steg 2) inom temat pedagogisk portfölj. Syftet med utbildningen är att du ska få hjälp att utveckla och anpassa den pedagogiska portföljen inför ansökan om meritering till Meriterad och/eller Excellent lärare.

• Pedagogisk portfölj steg 1 vänder sig till dig som vill påbörja arbetet med din pedagogiska portfölj. Verkstaden utgår från de riktlinjer för dokumentation och bedömning av pedagogiska meriter som finns vid Umeå universitet och kriterierna för meriterad och excellent lärare.
  • Pedagogisk portfölj steg 2 vänder sig till dig som redan har påbörjat arbetet med din pedagogiska portfölj. Under verkstaden kommer alla att få feedback på sin egen portfölj samt ge feedback till andra.

Antal deltagare är begränsat till 16 personer per verkstad och målgruppen är anställda vid Medicinska fakulteten. Anmälan stänger en vecka före respektive kurstillfälle. Först-till-kvarn-principen gäller. Vid behov ges workshopen på engelska.

Pedagogisk portfölj steg 1

Torsdag 23 april kl 13:00 – 16:00
Tisdag 20 oktober kl 09:00 – 12:00
Anmälan, steg 1

Pedagogisk portfölj steg 2

Onsdag 27 maj kl 13:00 – 16:00
tisdag 1 december kl 13:00 – 16:00
Anmälan, steg 2

Plats: Dekanen i Förvaltningshuset, plan 8. Deltagande via Zoom är möjligt och meddelas vid anmälan.

Kontaktperson vid UPL: Katarina.Winka@umu.se

Välkomna!