Anställda ska logga in för att beställa artiklar

27 oktober 2020

Från 1 november behöver du som forskare och anställd vara inloggad i bibliotekets söktjänst för att beställa vissa artiklar via tjänsten Get it Now.

Som anställd vid Umeå universitet kan du ofta beställa artikeln och få den elektroniskt levererad direkt till din e-post, även om artikeln inte finns med i bibliotekets samlingar.

En ändring som träder i kraft från 1 november är att du först behöver logga in i bibliotekets söktjänst innan du kan se vilka artiklar som är möjliga att beställa, samt göra en beställning.

När du sökt fram en artikel som har denna tjänst klickar du på länken "Only available for staff at Umeå University".

Fyll i din epostadress. OBS! Använd din umu-adress som slutar på @umu.se. Acceptera Terms and conditions, skicka iväg och artikeln levereras till din e-post, vanligtvis inom några timmar.

Vid frågor kontakta biblioteket

Redaktör: Per Melander