Verkstäder för pedagogisk portfölj 2021

29 oktober 2020

Medicinska fakultetens utbildningsstrategiska nämnd hälsar dig välkommen till utbildning om Pedagogisk portfölj.

Under 2019-2021 satsar Medicinska fakulteten och Utbildningsstrategiska nämnden på workshops (steg 1 och steg 2) inom temat pedagogisk portfölj. Syftet med utbildningen är att du ska få hjälp med att utveckla och anpassa den pedagogiska portföljen inför ansökan om meritering till Meriterad och/eller Excellent lärare.

• Pedagogisk portfölj steg 1, vänder sig till dig som vill påbörja arbetet med din pedagogiska portfölj. Verkstaden utgår från de riktlinjer för dokumentation och bedömning av pedagogiska meriter som finns vid Umeå universitet och kriterierna för meriterad och excellent lärare.

• Pedagogisk portfölj steg 2, vänder sig till dig som redan har påbörjat arbetet med din pedagogiska portfölj. Under verkstaden kommer alla att få feedback på sin egen portfölj samt ge feedback till andra.

Målgruppen är anställda vid Medicinska fakulteten. Anmälan stänger en vecka före respektive kurstillfälle.

Vid behov ges workshopen på engelska.

Pedagogisk portfölj steg 1
Onsdag 3 mars 13:00–16:00
Tisdag 31 augusti kl 09:00–12:00
Tisdag 7 december kl 13:00-16:00

Anmälan, steg 1

Pedagogisk portfölj steg 2
Torsdag 12 maj kl 09:00–12:00 /INSTÄLLD)
Tisdag 30 november kl 13:00–16:00

Anmälan, steg 2

Zoom, länk meddelas efter anmälan.

Kontaktperson vid UPL

Katarina.Winka@umu.se

/Kristina Lejon, vice dekan för utbildning

Redaktör: Lena Åminne