Nya cykeltak på campus

13 november 2020

Akademiska hus har påbörjat ett projekt med att bygga fler cykelparkeringar med tak på campus.

Cykelparkeringarna med tak kommer att finnas utanför Norra beteendevetarhuset, Beteendevetarhuset, Universitetsbiblioteket, Samhällsvetarhuset och Lärarutbildningshuset. Grundläggning och markarbeten är i stort klara och röda cykeltak på campusområdet har börjat monteras.

Fler cykelparkeringar med bättre väderskydd är en del i Akademiska Hus satsning Grön växling som ska uppmuntra studenter och anställda att gå, cykla eller åka med kollektivtrafik istället för att ta bilen.

Cykelparkering med tak vid Vindarnas torg utanför Universitetsbiblioteket.

Foto: Mirja Westling

Behöver du pumpa cykeldäcket?

På campusområdet finns ett flertal cykelpumpar tillgängliga. Dessa hittar du vid Lärarutbildningshuset, Universum, Fysiologihuset/KBC-huset, Teknikhuset och vid SLU.