Doktorer som vill promoveras – dags att börja planera för Vårpromotion

10 februari 2020

Umeå universitets Vårpromotion med promotion av nya doktorer äger rum den 16 maj. För doktorer som vill promoveras då är det dags att börja planera redan nu. Här hittar du information om tid, plats, klädsel och hur du anmäler dig.

Under Vårpromotionens ceremoni den 16 maj kl. 16.00 i Aula Nordica promoveras nya doktorer och jubeldoktorer (doktorer som promoverades för 50 år sedan), och priser delas ut. Efterföljande vårbankett hålls i restaurang Universum från kl. 18.00. Doktorer som ansöker om sin doktorsexamen senast den 8 maj 2020 är välkomna att delta.

Alla som promoveras ska ha långklänning eller lång kjol med överdel i valfri färg, svart frack med vit väst och vit fluga, folkdräkt, nationaldräkt eller akademisk gown vid ceremonin.

Vårpromotion 2018

Foto: Mattias Pettersson

Doktorer vid den medicinska fakulteten, som promoveras med doktorshatt, bör notera att sista datum för att vara med i utlottning av att hyra doktorshatt är 25 februari kl. 13.00 och för att köpa är slutdatumet för beställning 4 mars.

Se en kort film för att få veta mer om Vårpromotionen och hur det går till att promoveras.

Mer information och anmälan till Vårpromotionen. Sista anmälningsdag är 19 mars.

Välkommen!