STINT-seminarium om Teaching Sabbatical

27 februari 2020

Välkommen till ett lunchseminarium 3 april om Teaching Sabbatical – ett stipendieprogram som drivs av STINT för att ge forskare och lärare som brinner för undervisningsfrågor en möjlighet att vistas vid ett utomeuropeiskt universitet.

STINT står för Stiftelsen för internationalisering av högre utbildning. Med utveckling av lärarrollen som utgångspunkt är tanken med programmet att deltagarnas lärdomar ska leda till förändring vid hemmauniversitetet och till nya nätverk vid svenska institutioner och lärosäten.

Karin Forslund, programansvarig på STINT, informerar om programmet samt ger tips och råd inför ansökan.

Jesper Enbom, universitetslektor vid Institutionen för kultur- och medievetenskaper och Thomas Mejtoft, universitetslektor vid Institutionen för tillämpad fysik och elektronik berättar om sina upplevelser och erfarenheter av att ha deltagit i Teaching Sabbatical-programmet.

Seminariet anordnas av International Office och Universitetspedagogik och lärandestöd. Vid behov ges seminariet på engelska. En lättare lunch kommer att serveras.

Anmäl dig till seminariet senast den 31 mars.

Mer information om seminariet och anmälan