Lärarhögskolan utlyser internationaliseringsmedel, 2:a utlysningen 2020

9 mars 2020

Dessa internationaliseringsutlysningar riktar sig till lärare, forskare, doktorander och TA-personal som i sin tjänst vid Umeå universitet arbetar inom områden av relevans för utbildningsvetenskap och Lärarhögskolans verksamhet. Det finns även sökbara medel för studenter.

För 2020 utlyser Lärarhögskolan sammanlagt 1 150 000 kr för internationalisering och av dessa fördelas 462 000 kr i denna andra utlysningsomgång på nedanstående fyra områden. Lärarhögskolan kommer att prioritera ansökningar som avser samarbete med något av våra partneruniversitet. Partneruniversiteten är: University of Sydney, La Trobe University, Stranmillis University College, University of Wisconsin-Whitewater och Universitetet i Tromsö.

Sista ansökningsdag är tisdag den 31 mars 2020

Medel kan sökas för följande ändamål:

För anställda:
1. Internationalisering av grundutbildningen 2:a utlysningen 2020
2. Ökad internationell publicering – konferensdeltagande, 2:a utlysningen 2020
3. Ökad internationell publicering - översättning och språkgranskning, 2:a utlysningen 2020

För studenter:
4. Bidrag för utlandsstudier 2020, 2:a utlysningen

För mer information om utlysningarna, kontakta gärna:
Ahmad Hussein vid Lärarhögskolan
E-post: ahmad.hussein@umu.se