Inställt: Webbinarium om att distansarbeta på ett hållbart sätt

26 mars 2020

Den ideella organisationen Partsrådet skulle bjuda in till ett webbinarium om hållbart arbete hemifrån fredag 27 mars mellan kl. 10.00-11.00. Ann Bergman, professor i arbetsvetenskap vid Karlstads universitet, skulle hålla en presentation och svara på frågor. Men arrangören har ställt in webbinariet.

Just nu jobbar många i statlig sektor hemifrån för att minska risken för smittspridning av Covid-19. Fredag den 27 mars kl. 10.00-11.00 har Partsrådet och Hållbart arbetsliv ett extrainsatt webbinarium på temat.

Hur jobbar vi på distans på ett hållbart sätt och vad är viktigt att tänka på? Rutiner och kontinuerlig kontakt med kollegor är några av knepen för en produktiv arbetsdag i hemmet.

Professor Ann Bergman vid Karlstads universitet menar att vi tidigare har pratat om hemarbete som ett framtidsscenario, men nu är det verklighet.Ta del av hennes bästa tips för att hantera det. Du kommer ha möjlighet att ställa frågor till Ann Bergman via ett chattverktyg under föreläsningen.

Webbinariet sänds live kl. 10.00 på fredag. Följ med direkt, eller se sändningen efteråt.

Här hittar du länken till det direktsända webbinariet: Hållbart arbetsliv 27 mars

OM PARTSRÅDET:

Partsrådet är en ideell organisation som består av arbetsgivare och fack på central nivå inom staten. Tillsammans tillhandahåller de verktyg för ett bättre arbetsliv, bättre lönebildning, bättre arbetsmiljö, bättre samverkan och bättre utveckling på statliga arbetsplatser.