Lars-Erik Lauritz och Anna Lindqvist blir nya föreståndare för Lärarhögskolan

28 april 2020

Rektor har utsett Lars-Erik Lauritz, universitetslektor vid Enheten för polisutbildning till ny föreståndare, och Anna Lindqvist, universitetslektor vid Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap till biträdande/ställföreträdande föreståndare för Lärarhögskolan.

Uppdragen gäller för perioden 1 juli 2020 till den 30 juni 2022. Mot bakgrund av den pågående utredningen av Lärarhögskolans framtida organisation är förordnandena tvååriga.

- Lärarhögskolan har ett viktigt och långsiktigt uppdrag på Umeå universitet och i samhället och jag ser fram emot att tillsammans med alla medarbetare få fortsätta det pågående utvecklingsarbetet, säger Lars-Erik Lauritz, tillträdande föreståndare.

Anna Lindqvist har redan idag uppdraget som biträdande föreståndare och får därmed ett förlängt förordnande som också innebär att hon blir ställföreträdande föreståndare.

- Jag är stolt och glad över det fortsatta förtroendet och känner mig inspirerad att fortsätta det viktiga arbetet med Lärarhögskolans utveckling, säger Anna Lindqvist.

Redaktör: Anja Axelsson