Presentera din forskning för vetgiriga lärare på höstlov

3 april 2020

Tisdag-onsdag 27-28 oktober kommer många hundra kunskapstörstande lärare till universitetet för fortbildning. Då finns möjligheten att presentera din forskning vid lektionspass.

Kunskapsveckan heter arrangemanget som har genomförts varje höstlov sedan 2016. I fjol lockade dagarna sammanlagt 800 lärare och annan skolpersonal från i grund- och gymnasieskolor i Västerbotten och Örnsköldsvik.

Under de två dagarna i vecka 44 håller forskare från de olika fakulteterna föreläsningar i vitt skilda ämnen, vanligen i form av ett eller två lektionspass om 40 minuter. Lärarna kan välja mellan pass i olika "spår". Medfak brukar hålla i ett sådant spår om medicin och hälsa. Det kan handla om allt från spetsforskning till frågor med bäring på elevhälsa.

Här finns chansen att presentera något av det du forskar om för en publik som garanterat är intresserad och som sedan kan föra det vidare i sin undervisning.

Anmäl om du är intresserad att medverka till kommunikatör Ola Nilsson på Kansliet för medicin, ola.nilsson@umu.se.

Se program för förra årets kunskapsvecka.

Redaktör: Ola Nilsson