Domänadresser till före detta umu-sajter avvecklas i maj

19 maj 2020

Domänadresser till sajter som har migrerats från InfoGlue till Episerver kommer att avvecklas i slutet av maj.

Detta gäller dock inte andra domänadresser som går till andra sajter och system (till exempel Umbraco, lärplattformar, egna webbservrar och så vidare).

I och med detta är det läge att se över områden där dessa domänadresser fortfarande används, t ex trycksaker, din e-postsignatur, länkar, bokmärken och så vidare.

Den förra versionen av umu.se, som använde systemet Infoglue, hade ett antal så kallade subdomäner kopplade till institutioner och enheter, exempelvis samfak.umu.se.

I och med flytten till Episerver och den nya versionen av webbplatsen så har vi slutat använda dessa subdomäner och gått över till adresser på formen umu.se/samfak och umu.se/samhallsvetenskaplig-fakultet istället. De gamla domänerna har fortsatt fungera med en automatisk hänvisning vidare, men från och med i slutet av maj kommer de alltså sluta fungera helt och hållet. Google har sedan länge plockat upp de nya domänadresserna, så enbart gamla bokmärken och länkar kommer att bli påverkade.

Redaktör: Jonas Mattebo