Kampanjer för sen anmälan

19 maj 2020

Med anledning av osäkerheterna på arbetsmarknaden och begränsad rörlighet för internationella studenter till följd av coronapandemin gör Umeå universitet en kampanj för att marknadsföra studier på avancerad nivå och lyfter möjligheten att göra sena anmälningar.

Målgrupperna är framförallt universitetets egna studenter i slutet av deras utbildningar och alumner, men visst mediautrymme kommer att köpas nationellt. Främst använder vi universitetets egna kanaler – Linkedin, Facebook, webben, och nyhetsbrev – kompletterat med köpt annonsutrymme i sociala medier.

Samtidigt gör UHR en nationell kampanj för att uppmärksamma sen anmälan till befintligt utbud med budskapet "Det finns platser kvar, sök nu!". Denna kampanj lyfter fram samtliga kurser och program som hålls öppna för sen anmälan.

Det är därför viktigt att samtliga kurs- och programansvariga ser över sina kurser och program och i den mån ni är intresserade av fler sökande ser till att de är öppna för sen anmälan. Och även viktigt att stänga anmälan till de utbildningar där det inte går att ta emot fler studenter.

Vid eventuella frågor, kontakta:
Julia Berggren
julia.berggren@umu.se