Hörsalarna i Lindellhallen snart färdiga

17 juni 2020

Hörsalarna i Lindellhallen som började renoveras sommaren 2019 är nu snart klara att börja användas.

Hörsal A, C och D har utrustats med nya stolar för bättre komfort samt bredare skrivskivor. Samtliga stolar har utrustats med eluttag. Hörsal B har utformats för ett mer flexibelt arbetssätt där det finns möjlighet att växla mellan föreläsning och arbete i mindre grupper.

Tekniken i salarna är uppgraderad och medger nu streaming via UmU-play. Studenter kan välja att ta del av undervisningen online istället för i salen, möjlighet finns även att sända en föreläsning ut till fler av hörsalarna.

- Bygget flyter på bra och hörsalarna är klara i tid innan terminsstart, berättar Mats Johansson, lokalplanerare på Lokalförsörjningsenheten.

Den 24–28 augusti kommer det att finnas möjlighet för intresserade att bekanta sig med lokalerna och tekniken i salarna. Mer information om det kommer under augusti. Det går redan nu att boka salarna inför höstterminen.

Med anledning av universitetets nya skyltprogram kommer salarna att byta namn enligt nedan.

UB.A.210, Lindellhallen 1 = Hörsal A
UB.A.220, Lindellhallen 2 = Hörsal D