Eva Lindgren utsedd till biträdande föreståndare för Lärarhögskolan

30 september 2020

BESLUT Rektor beslutar att för perioden 1 oktober 2020 till och med den 30 juni 2022 utse Eva Lindgren, professor vid Institutionen för språkstudier som biträdande föreståndare för Lärarhögskolan vid Umeå universitet.

Foto:

- Jag ser fram emot uppdraget som biträdande föreståndare vid Lärarhögskolan, säger Eva Lindgren. Utbildningsvetenskaplig forskning är jätteviktig, och den har utvecklats väldigt positivt vid Umeå universitet under senare år, inte minst den praktiknära forskningen där skolor blir mer delaktiga i forskningsprocessen. Det jobbar jag gärna vidare med!

Eva Lindgren är ett välkänt namn inom Lärarhögskolan då hon för cirka 10 år sedan arbetade som kanslichef vid Lärarhögskolan. De senaste åren har Eva Lindgren forskat, handlett och undervisat inom området språkdidaktik vid Institutionen för språkstudier.

Redaktör: Anja Axelsson