Från idé till forskningsprojekt med samhällsnytta

24 februari 2021

Det kan hända spännande saker när idéer landar rätt och när det finns en vilja att arbeta tillsammans för att lösa samhällsutmaningar. Det vet forskarna Annika Manni och Frida Jonsson från Umeå universitet som nu båda samarbetar med Umeå kommun i var sitt mångmiljonprojekt för att, på olika sätt, förbättra tillvaron för barn och unga.

Är du nyfiken på att veta mer? Koppla upp dig till vårt lunchwebbinarium 23 mars kl. 12.00–13.00.

Då får du höra Annika Manni och Frida Jonsson berätta om sin forskning, om samverkansarbetet med Umeå kommun och om hur de gick tillväga för att söka forskningsmedel.

För dig som har egna idéer kring samverkansprojekt upplyser Erika Sörensson från Enheten för forskningsstöd och samverkan sedan om vilka olika möjligheter till forskningsfinansiering som finns. Mot slutet av timmen finns också chans för dig att ställa frågor.

Läs mer och anmäl dig senast 22 mars kl. 15. Vi kommer då att skicka ut en Zoom-länk till dig inför webbinariet.

Webbinariet arrangeras av Enheten för forskningsstöd och samverkan och Mötesplats Social Innovation vid Umeå universitet.

Varmt välkommen!
Anna Sandström Emmelin