Lär dig av andra anställda i Användarforum för Office 365

24 februari 2021

Användarforum för Office 365 är ett forum i Teams för dig som vill lära dig mer om Office 365 från andra anställda vid universitetet. I forumet ställer du frågor av generell karaktär och hjälper andra anställda genom att svara på deras frågor.

Användarforum för Office 365 är ett öppet forum i Teams för anställda vid universitetet som använder tjänster från Office 365 – vår digitala arbetsplats. I forumet kan du ställa frågor av generell karaktär om de olika tjänsterna, besvara andra anställdas frågor och dela med dig av dina tips och erfarenheter. Forumet är framförallt på svenska men du som är engelsktalande är välkommen att ställa dina frågor i forumet.

Syftet med forumet är att hjälpa anställda att få ut så mycket som möjligt av Office 365 och att öka kunskapen om möjligheterna med Office 365. I forumet finns just nu kanaler för:

  • Allmänt: Nyheter och tips från Office 365-teamet.
  • OneDrive: Frågor om OneDrive.
  • Planner: Frågor om Planner.
  • Teams: Frågor om Teams.
  • Sharepoint: Frågor om Sharepoint.
  • O365 – Övrigt: Frågor om de övriga applikationerna i Office 365.

Observera att forumet inte är till för supportärenden – dessa ska som vanligt gå till Servicedesk.

Användarforum för Office 365

Andra sätt att utveckla din Office 365-kompetens

Under 2020 höll ITS ett antal webinarier om några av de olika tjänster som finns tillgängliga via Office 365. Webinarierna finns på svenska och med text på både svenska och engelska. Det finns webinarier om Office 365, Teams, Onedrive och Planner.

universitetets webbplats Manual hittar du FAQ och manualer för tjänsterna i Office 365. Microsoft har också officiella hjälpsidor för Office365 där du hittar stöd för dina frågor.

Om du fortfarande inte kan hitta ditt svar kontakta Servicedesk.

Stöd för studenter i Office 365

Då vi får en del frågor om var studenter kan få stöd i sin användning av Office 365 så hänvisar vi till följande kanaler:

  • Manual
  • Microsofts officiella hjälpsidor för Office365
  • ServiceDesk

 

Support

Till Servicedesk kan du skicka ett ärende när du exempelvis behöver stöd kring:

*  Teknisk support
*  Beställning av tillgång till system

Telefon: 090 - 786 63 00

Manual

Manualer och instruktioner hittar du på webbplatsen Manual.

Driftinformation

https://it-status.umu.se/driftinfo

Logga in för att kommentera och läsa kommentarer.