Lär dig av andra anställda i Användarforum för Office 365

24 februari 2021

Användarforum för Office 365 är ett forum i Teams för dig som vill lära dig mer om Office 365 från andra anställda vid universitetet. I forumet ställer du frågor av generell karaktär och hjälper andra anställda genom att svara på deras frågor.

Användarforum för Office 365 är ett öppet forum i Teams för anställda vid universitetet som använder tjänster från Office 365 – vår digitala arbetsplats. I forumet kan du ställa frågor av generell karaktär om de olika tjänsterna, besvara andra anställdas frågor och dela med dig av dina tips och erfarenheter. Forumet är framförallt på svenska men du som är engelsktalande är välkommen att ställa dina frågor i forumet.

Syftet med forumet är att hjälpa anställda att få ut så mycket som möjligt av Office 365 och att öka kunskapen om möjligheterna med Office 365. I forumet finns just nu kanaler för:

• Allmänt: Nyheter och tips från Office 365-teamet.
  • OneDrive: Frågor om OneDrive.
  • Planner: Frågor om Planner.
  • Teams: Frågor om Teams.
  • Sharepoint: Frågor om Sharepoint.
  • O365 – Övrigt: Frågor om de övriga applikationerna i Office 365.

Observera att forumet inte är till för supportärenden – dessa ska som vanligt gå till Servicedesk.

Användarforum för Office 365

Andra sätt att utveckla din Office 365-kompetens

Under 2020 höll ITS ett antal webinarier om några av de olika tjänster som finns tillgängliga via Office 365. Webinarierna finns på svenska och med text på både svenska och engelska. Det finns webinarier om Office 365, Teams, Onedrive och Planner.

universitetets webbplats Manual hittar du FAQ och manualer för tjänsterna i Office 365. Microsoft har också officiella hjälpsidor för Office365 där du hittar stöd för dina frågor.

Om du fortfarande inte kan hitta ditt svar kontakta Servicedesk.

Stöd för studenter i Office 365

Då vi får en del frågor om var studenter kan få stöd i sin användning av Office 365 så hänvisar vi till följande kanaler:

• Manual
  • Microsofts officiella hjälpsidor för Office365
  • ServiceDesk

Stöd och hjälp Microsoft 365

Vanliga frågor och svar om Microsoft 365 i Manual.

FAQ Microsoft 365, Manual

Här ställer vi frågor, hjälper varandra och delar tips och tricks om Microsoft 365.

Användarforum för Microsoft 365

Lär dig mer om hur du använder Microsoft 365.

Användarstöd Microsoft 365

Support ITS SERVICEDESK

Vänd dig till Servicedesk när du behöver hjälp med teknisk support eller för att beställa tillgång till system.

Skicka ett ärende till Servicedesk

Ring Servicedesk: 090-786 63 00

Du kan själv söka efter instruktioner på webbplatsen Manual