Välkommen till AIMday Hållbarhet

23 februari 2021

AIMday är en årligt återkommande mötesplats där organisationer och företag skickar in frågeställningar som de gärna vill diskutera med dig som är forskare vid Umeå universitet. I vår är temat hållbarhet.

Frågorna rör vitt skilda utmaningar och kommer från många olika aktörer inom såväl privat som offentlig sektor. Nyfiken? Här hittar du alla frågeställningar

Visst vill du medverka?

Du som forskare anmäler dig, utifrån expertis och intresse, till de inkomna utmaningarna som sedan diskuteras i workshops under en timme.

På grund av det rådande pandemiläget kommer arrangemanget att vara helt digitalt, så du kan enkelt delta från ditt eget skrivbord.

För dig som forskare kan en workshop under AIMday:

• Inspirera och ge nya forskningsidéer
  • Klargöra hur din forskning kan komma till användning och göra nytta
  • Möjliggöra möten med såväl andra forskare som externa aktörer som är intresserade av samma utmaningar som du
  • Innebära startpunkten för gemensamma studier eller projekt kring hållbarhet

Registrera dig nu

Fram till 23 april kan du anmäla dig till att diskutera någon eller några av de inkomna frågeställningarna här: Registrering för forskare

Du hittar ytterligare information om evenemanget och om AIMday som koncept på vår webbsida

Vi ser fram emot en dag fylld av givande diskussioner. Hoppas att du gör det också!

Har du frågor? Kontakta gärna:

Annika Nordstrand, Enheten för forskningsstöd och samverkan
Katarina Henriksson, Enheten för forskningsstöd och samverkan