Registreringen till DevRes 2021 är nu öppen

11 maj 2021

Konferens Den 14-16 juni är Umeå universitet en av värdarna för den digitala konferensen DevRes 2021 – Advancing Sustainable Transformation. Programmet innehåller mer än 50 programpunkter i form av paneler och sessioner med talare från över 30 länder.

Konferensen avser utgöra ett kreativt forum för forskare, beslutsfattare, finansiärer och andra intressenter kring hur utvecklingsforskning kan bidra till hållbar omvandling. DevRes 2021 kommer att sammanföra teori, forskning och praktik för att utforska hur de komplexa interrelationerna mellan de olika dimensionerna av hållbarhet kan föra utvecklingsforskningen framåt.

Exempel på medverkande key-note speakers och panelistster är:

• Thomas Tufte, Professor, Director for the Institute for Media and Creative Industries, Loughborough University London, UK
  • Ellinor Ädelroth, Professor emerita Umeå University/ the Panzi Hospital, Bukavu, Congo.
  • Dennis Garrity, UN Drylands Ambassador & Senior Fellow at The World Agroforestry Centre (ICRAF), Kenya.
  • Catherine Sutherland, Associate Professor, School of Built Environment & Development Studies, University of KwaZulu-Natal, South Africa

Besök konferensens webbsida www.devres2021.se för att se hela programmet och få information om hur du registrerar dig. Konferensen är kostnadsfri.

Arrangörer: Umeå universitet, Sveriges lantbruksuniversitet, Vetenskapsrådet, Sida och Formas.

Redaktör: Anja Axelsson