Workshop: Vad är tvärvetenskaplig forskning?

17 maj 2021

UTRI Young Researcher Network's workshop med titeln "Vad är tvärvetenskaplig forskning?" är den tredje och sista workshopen under våren.

Vilka är fördelarna med tvärvetenskapliga forskning, varför kan det vara ett problem, och när ska du vidga nätverket genom att hitta medarbetare från andra discipliner?

Gästföreläsare vid workshopen är Jon Moen, professor vid Institutionen för ekologi och miljövetenskap vid Umeå universitet. Han kommer att diskutera sina erfarenheter av tvärvetenskaplig forskning.

Dessutom kommer Jon att slå hål på vissa myter kring utmaningarna med att bedriva tvärvetenskaplig forskning.

Alla som identifierar sig som en ung forskare är välkomna att delta vid denna inspirerande workshop.

Vi ser fram emot att träffa dig där!

Läs mer om UTRI Young Researcher Network

Länk till anmälan