Lärardagen – om att undervisa post-Covid

1 juni 2021

Den 18 augusti är det dags för Lärardagen som i år hålls via Zoom. Lärardagen är öppen för alla anställda vid fakulteten som är intresserade av att vara med och utveckla undervisningen på våra kurser och program.

Lärardagen hålls den 18 augusti, i år via Zoom.

Foto:

Lärardagen är öppen för alla medarbetare vid fakulteten som är intresserade av att vara med och utveckla utbildningen vid den Teknisk-naturvetenskapliga fakulteten.
På grund av Covid19 kommer årets lärardag den 18 augusti att genomföras digitalt som webbinarium via Zoom. Under dagen har du möjlighet att logga in och lyssna på de föredrag som du är intresserad av.

Dagens utgångspunkt är föredrag och diskussioner kring den tid vi har framför oss, post-Covid, då digital och analog undervisning ska samsas och berika varandra.
Hur ska vi arbeta för att utbildningarna vid den Teknisk-naturvetenskapliga fakulteten post-Covid ska bli så bra som möjligt, och hur utvecklar vi lärmiljöer som strävar mot studentcentrerat lärande?

Keynote speaker är Klara Bolander Laksov, Stockholm University som föreläser på temat: Academic teachership in a new era: Future teaching based on current higher education research.

Läs hela programmet för Lärardagen

Välkommen till den 7:e Lärardagen!