SWACCS Junior Academy Workshop 26-27 augusti

15 juni 2021

Välkommen till en digital workshop organiserad av Swedish Academic Consortium on Chemical Safety (SWACCS) och Umeå universitet. Workshopen innehåller vetenskapliga seminarier, flera möjligheter att nätverka, och ett tillfälle att lära dig mer om att visualisera och kommunicera din forskning.

Workshoppen riktar sig mot doktorander och forskare i början av karriären eller seniora forskare inom alla områden relaterade till kemikalier, hälsa och miljö.

Vi träffas för att nätverka är kul; att effektivt kunna visa och kommunicera din forskning är en av de mest betydelsefulla kompetenserna att utveckla; att möta andra forskare i början av sin karriär eller med mer erfarenhet kan öppna dörrar till nya möjligheter och samarbeten; som doktorand kan du få högskolepoäng; och mycket annat...

Hur?

Allt du behöver göra är att bli medlem i SWACCS
och registrera dig här

Agenda:

Dag 1, 26 augusti

09:00-16:00 Workshop och kurs
"How to make a graphical abstract"
17:00 Socialt event online

Dag 2, 27 augusti

09:00-12:00 Morgonsession
Keynote-föreläsning av Dr. Maria Wennberg från Umeå universitet "Using human biobanks for studies of environmental pollutants and disease" och Dr. Jessica Legradi från Free University of Amsterdam "Zebrafish as a systems toxicology model for developmental neurotoxicity".

Keynote-föreläsningarna följs av kortare presentationer från doktorander och unga forskare som väljs ut bland de sökande.

12:45-16:00 Eftermiddagssession
Postervisning med prisutdelning, diskussionsgrupper om aktuella ämnen och frågor inom toxikologi, JAWS-möte (frivilligt)

Länk för Dag 2 morgonsession (zoom webinar):