UCMM

30 juni 2021

Rektor beslutade att målsättningen i fråga om framtida organisation för Umeå centrum för molekylär medicin (UCMM) ska vara att all personal vid arbetsenheten senast den 1 januari 2021 har sin anställning vid institution.

Medicinska fakultetsnämnden har sedan hösten 2020 berett frågan om UCMMs organisation. Baserat på denna beredning samt förd dialog med arbetstagarorganisationerna och arbetsenheten, har fakultetsnämnden vid sammanträdet den 21 juni 2021 beslutat att rekommendera rektor att målsättningen i fråga om framtida organisation för UCMM ska vara att all personal vid arbetsenheten senast 1 januari 2023 har sin anställning vid institution.

Om du vill se beslutet i sin helhet vänd dig till Registrator Umeå universitet (registrator@umu.se) ange diarienummer FS 2021/529.

Redaktör: Anna Tjernberg