Malin Larsson ny kanslichef vid Lärarhögskolan

27 oktober 2022

Lärarhögskolan välkomnar Malin Larsson som kanslichef. Hon efterträder Boa Drammeh.

Malin Larsson, kanslichef Lärarhögskolan

Foto:

Vad har du arbetat med tidigare?
—Jag har arbetat vid Umeå universitet sedan 2003 och haft förmånen att arbeta både på institutions-och fakultetsnivå samt inom universitetsförvaltningen. Stora delar av min tid vid universitetet har jag arbetat vid Medicinska fakulteten och läkarprogrammet. De senaste två åren har jag arbetat som områdeschef vid Studentcentrum med ansvar för Studenthälsan, studievägledning och stöd vid funktionsnedsättning.

Vad fick dig att söka jobbet på Lärarhögskolan?
—Universitet är en fantastisk arbetsplats med inspirerande miljöer och Lärarhögskolan är en av dem - så jag ser fram emot en spännande tid och att kunna bidra med min erfarenhet och kunskap i verksamheten. Det ska blir roligt och spännande att komma till en ny verksamhet inom universitet och att få arbeta tillsammans med nya kollegor och medarbetare vid Lärarhögskolan.