Nytt sätt att beställa Umu-kortet

8 november 2022

Under november beräknas den nya Umu-kort-portalen öppna där medarbetare och studenter själva kan beställa och hantera sitt Umu-kort.

I slutet av november ändras tillvägagångssättet för att ansöka om Umu-kortet. När medarbetaren eller studenten har aktiverat sitt Umu-id hos ITS loggar de in i Umu-kort-portalen och följer där instruktionerna för att beställa Umu-kortet.

Du som redan har ett Umu-kort kan fortsätta att använda ditt befintliga kort som vanligt. Om du både är anställd och student kommer du att få ett till kort, så att du har ett kort som student och ett kort som anställd.

När den nya Umu-kort-portalen öppnar kommer alla med ett Umu-kort att ha tillgång till självservice där du kan byta din pinkod, spärra ditt kort med mera.

Under 2023 är det planerat att alla Umu-kort ska bytas ut.

Har du frågor

Kontakta Mats Johansson, Lokalförsörjningsenheten