Forest Social

8 december 2022

Föreläsningsserien Forest Social strävar efter att inspirera till tvärvetenskapliga perspektiv på skogen och undersöka sambanden mellan skogen och samhället. For English press button up right.

Onsdag 14 december, kl. 13:30 - 14:30, Utsikten, Skogishuset

Jenny Ingridsdotter, universitetslektor vid Institutionen för kultur- och medievetenskaper, presenterar sin forskning med namnet "The Swedish Wildfires of 2018: Forests as Lived Spaces and Local Community Agency"

Föreläsningen är en del av Forest Social, en föreläsningsserie från Future Forest som riktar sig till studenter vid SLU och Umeå universitet.

Efter föreläsningen finns det möjlighet att ställa frågor, diskutera och fika. F

The lecture will be held in English

Arrangör: Umeå universitet, Humanistisk fakultetet

Redaktör: Per Melander