Humfaks elektorer och gruppsuppleanter till Umu:s elektorsförsamling

27 september 2022

Den 1 juli 2022 fattade rektor beslut om Regel – utseende av Umeå universitets elektorsförsamling för tiden 2022-07-01 - 2026-06-30 (FS 1.1-1304-22). Enligt regeln ska utseende av elektorer och gruppsuppleanter ombesörjas av respektive fakultet.

Dekan fastställde tidsplanen samt formerna för utseendet av fakultetens elektorer och gruppsuppleanter den 22 augusti 2022. Valberedningen vid Humanistisk fakultet fick ansvaret för beredning och framtagande av förslag till ledamöter som fakultetens elektorer.

Samtliga anställda vid fakulteten har beretts möjlighet att nominera egna förslag till elektorer och gruppsuppleanter.

Valberedningen fastställde sitt förslag till ledamöter av elektorsförsamlingen den 21 september 2022. Samtliga ledamöter är tillfrågade och har accepterat nomineringen.

Dekan beslutar att utse följande fem vetenskapligt kompetenta lärare från Humanistisk fakultet som ledamöter av elektorsförsamlingen 2022-07-01 -
2026-06-30:

Erik Sigurdson, Per Nilsson, Maria Löfgren, Maria Lindgren Leavenworth,
Jonas Nilsson samt Coppelie Cocq och Björn Åstrand som gruppsuppleanter.

Redaktör: Per Melander