KBC DAGAR 2022 – big data och 15-årsfirande!

14 september 2022

Varmt välkommen till KBC DAYS, en årlig tvärvetenskaplig konferens, med presentationer från olika institutioner och forskningscentra anslutna till KBC samt från forskningsinfrastrukturer vid Umeå universitet och SLU.

Ett vetenskapligt fokus i år är "Big data.

Foto:

I år kommer KBC DAGAR äntligen att vara tillbaka till ett fysiskt format efter två år av digitala arrangemang och går av stapeln den 8-9 november på Kemiskt Biologiskt Centrum, KBC, vid Umeå universitet.

Big data – huvudtema

Ett vetenskapligt fokus i år är "Big data". Välkommen att lyssna på spännande keynote-föreläsningarna och andra presentationer som diskuterar olika aspekter, fördelar och utmaningar med att analysera, tolka och hantera big data.

Programmet som spänner över två dagar innehåller också många andra inspirerande presentationer från KBC, däribland föredrag av nyanställda forskare, pristagare och forskare som fått stora anslag under året, doktorander och unga forskare från Umeå Postdoc Society, UPS.

Firande av KBC:s 15-årsjubileum

I år kommer två speciella evenemang ägnas åt att fira att KBC fyller 15 år som centrum ! Kolla in en paneldiskussion med de personer som bidragit till etableringen och utvecklingen av KBC som minns hur det hela började, lyfter fram vad som har uppnåtts och diskuterar framtida visioner för forskning och samarbete på KBC.

En galamiddag hålls på kvällen den 8 november.

Sista anmälningsdag till KBC DAYS 2022 är den 25 oktober.

Preliminärt program och anmälningslänk

Har du frågor och funderingar?

Mejla gärna dina frågor till info.kbc@umu.se