Ny verksamhetschef för Studenthälsan

6 september 2022

Den 1 september började Jonas Lundberg som verksamhetschef för Studenthälsan vid Studentcentrum.

– Jag tycker att Studenthälsan har bra förutsättningar att kunna betyda något för studenterna som kommer till oss.

Jonas Lundberg, verksamhetschef Studenthälsan, inom Studentcentrum.

Foto: Hans Karlsson

De senaste tre åren har Jonas Lundberg arbetat med preparandkurser i samarbete med Polismyndigheten och Borås Högskola, som är ett av fem universitet och högskolor som erbjuder polisutbildning. Jonas har stor erfarenhet av att arbeta med unga vuxna både som kurator och pedagog, och har nu flyttat upp till Umeå med familjen.

− Vid Studenthälsan arbetar vi tillsammans i ett välutbildat, tvärprofessionellt team och möter studenterna i ett viktigt skede i livet när de vill utvecklas och nå sina mål, säger Jonas Lundberg. Det gör att arbetet känns utmanande och meningsfullt.

Jonas Lundberg har arbetat på Studenthälsan sedan augusti men tog formellt över som verksamhetschef den 1 september.

Redaktör: Anja Axelsson