Vad är egentligen klimatanpassning och vad går att göra?

27 september 2022

Det nationella klimatanpassningrådet kom med sin första rapport nu i februari och visar på att många åtgärder snarare kräver samordning än kostnader.

Tisdag 18 oktober, kl. 12:00 - 13:00, Triple Helix, Universitetsledningshuset och Zoom

UTRI-forskaren Carina Keskitalo, professor i statsvetenskap vid Institutionen för geografi, Umeå universitet, är vice ordförande i rådet och presenterar klimatanpassningsfrågan generellt och en översikt av rådets förslag.

Här hittar du rapporten

Anmälan

För att delta på plats och därmed säkra en lunchmacka, anmäler du dig via formuläret här. Om du är i behov av specialkost, kontakta Kristina Lindblom.

OBS! Ta med egen flaska och mugg för vatten och kaffe – ett litet steg i rätt riktning.

För deltagande via Zoom krävs inte anmälan: du deltar via länk som läggs ut här inom kort.

Arrangör: Umeå Transformation Research Initiative - UTRI

Redaktör: Per Melander