Välkommen till Världslärardagen

29 september 2022

Lärare gör skillnad varje dag - välkommen att fira Världslärardagen med oss. Institutionen för språkstudier bjuder in till denna dag för att uppmärksamma lärarnas viktiga roll.

Onsdag 5 oktober, kl. 10:00 - 15:30, Vardagsrummet

10.00–12.00: Bildspel i Vardagsrummet
Presentation av 12 doktoranders forskning inom ämnena didaktik och pedagogiskt arbete.

10.00–15.00: Skicka ett vykort till en uppskattad lärare.
Har du haft en lärare du tyckt särskilt mycket om i grundskolan, gymnasiet eller på universitetet? Mellan kl. 10–15 i Vardagsrummet kommer förtryckt vykort med betalt porto att delas ut för att de som vill ska kunna skicka en hälsning till en uppskattad lärare.

13.00 Hall of Fame, utanför korridor J
Vi avtäcker Hall of Fame - Institutionen för språkstudiers pedagogiska pristagare genom åren.

12.00–12.45 Paneldiskussion: Lärande om lärande
En diskussion med några av Institutionen för språkstudiers forskare och lärare inom ämnet didaktik.

15:00–15.30 Samtal med studenter som utbildar sig till språklärare
Lärarhögskolan samtalar med studenterna om hur det kommer sig att de valt att utbilda sig till lärare och hur de upplever studierna på ämneslärarprogrammet.

Arrangör: Institutionen för språkstudier, Lärarhögskolan

Kontaktperson: