AI i april – en smart dag

27 mars 2023

Är du intresserad av skärningspunkten mellan artificiell intelligens och medicinsk vetenskap? Markera då den 19 april 2023 i dina kalendrar, eftersom AI Education Kaleidoscope-evenemanget kommer till MIT:s C323 och C333, samt är tillgängligt online via ZOOM.

AI-rådet vid Medicinska fakulteten bjuder in alla forskare/lärare och studenter inom olika disciplinområden, såväl biovetenskap och datavetenskap som klinisk forskning på alla nivåer, att delta. Det finns inga krav på tidigare AI-kunskaper.
Följ med oss på ett halvdagsevenemang fyllt av stimulerande diskussioner och samarbeten med några av de smartaste hjärnorna på området. Vårt mål är att uppmuntra interaktioner och nätverksbyggande mellan lärare, forskare och studenter.

Våra uppskattade talare kommer att ge korta synpunkter på nuvarande och framtida utbildning och undervisning av AI inom områden som medicin och biovetenskap, inklusive ämnen som neurovetenskap och hjärnsjukdomar, simulering av traumavård, interaktivitet i smarta miljöer, datadriven cellbiologi och förutsägelse av både risker för cancerspridning och om cancer svarar på behandling.
Vi hoppas att detta evenemang kommer att väcka nya pedagogiska idéer och främja samarbeten bland deltagarna. Du vill inte missa denna unika möjlighet att lära av och få kontakt med experter på området. Låt oss låsa upp potentialen hos AI tillsammans!

Anmäl dig senast 12 april om du vill delta på plats, senast 17 april om du vill delta på ZOOM.

Program och registrering AI Education Kaleidoscope

(Ovanstående text, förutom rubriken, är AI-genererad och sedan redigerad så smått.)