Höstens välkomstmässa blir 7 september

20 mars 2023

Välkomstmässan för nya studenter genomförs vid varje höstterminsstart. Den innebär ett bra tillfälle för våra nya studenter att snabbt komma in i vad universitetet och Umeå erbjuder.

Tanken med mässan är att studenterna ska känna sig välkomna, trygga och inspirerade så att de fortsätter med sina studier hos oss.

I enlighet med regeln om läsårets förläggning ska universitetets välkomstarrangemang för höstens nya campusbaserade studenter förläggas till första torsdagen i september. I år innebär det att Välkomstmässan kommer att genomföras den 7 september, det vill säga under terminens andra vecka.

Alla fakulteter och Lärarhögskolan uppmanas, enligt regeln, att lägga in välkomstarrangemanget i schemat för sina nya studenter, antingen kl. 10.00–12.00 eller kl. 13.00–15.00. På så sätt blir det lättare för alla förstaterminsstudenter på ett utbildningsprogram eller inledande fristående kurs att faktiskt besöka välkomstmässan och ta del av information som de behöver eller vill ha.

Mer information om höstens mässa kommer senare under våren.

Frågor? Kontakta:

Annica Höglund