Teaching Sabbatical – möjlighet till internationell erfarenhet i din lärarroll

27 mars 2023

Den 19 april 2023 hålls en informationsträff om Teaching Sabbatical – ett stipendium för lärare som brinner för undervisningsfrågor att vistas vid ett utomeuropeiskt universitet under en hösttermin. Sista dag för anmälan till informationsträffen är den 12 april. Den 7 juni hålls en sökverkstad för dig om är intresserad av att bli nominerad till programmet.

Mirja Cedercrantz, programansvarig vid STINT, informerar om programmet och tidigare stipendiater berättar om sina erfarenheter av att ha sökt till, och deltagit i, programmet.

Tid och plats för informationsträffen: 19 april, klockan 15.00–16.30 i UB341, Universitetsbiblioteket. Vid behov ges seminariet på engelska. Mer information och länk till anmälan finns i kalendariet.

Sökverkstaden den 7 juni är för dig som är intresserad av att bli nominerad till programmet. Vid verkstaden kommer vi titta närmare på kriterierna för utlysningen och vad som kan vara strategiskt att lyfta fram i en ansökan. Tidigare stipendiater kommer att dela med sig av sina erfarenheter.

Tid och plats för sökverkstaden: 7 juni kl. 13.15–15.15 i Lilla Konferensrummet, UPL. Vid behov ges verkstaden på engelska. Mer information och länk till anmälan finns i kalendariet.

Redaktör: Eric Ågren