Ansökan öppen till Linnaeus-Palme

14 mars 2017

Nu har ansökan till Linnaeus-Palme partnerskap öppnat. Nytt för i år är bland annat krav på revision, att alla projekt ska omfatta både lärar- och studentutbyten samt mindre förändringar i schabloner och utbytesperioder.

Notera att det finns två tidsgränser för ansökan: senast den 5 april ska ansökan vara International Office tillhanda och senast den 19 april kl. 12.00 ska ansökan vara inlämnad till Universitets- och högskolerådet.

Kriterier för ansökan til Linnaeus-Palme partnerskap:

• Ansökan ska utföras enligt programmets ramar och kriterier.
  • Aktuellt yttrande från partnerinstitutionen ska vara bifogat ansökan.
  • Ramansökan där det framgår att projektet har rektors godkännande ska bifogats projektansökan.
  • Samtliga frågor i ansökan ska vara besvarade.

Kompletteringar av ansökan efter sista ansökningsdag är inte möjligt.

Så går ansökan till

Innan du gör din ansökan är det viktigt att läsa igenom handboken och den information som finns på Universitets- och högskolerådets webbplats:
Ansökan

Projektansökan ska gå via International Office innan den skickas till Universitets- och högskolerådet. Sista dag att skicka in ansökan till International Office är den 5 april.

• Förankra projektet vid din institution och begär en bekräftelse från prefekten vid din institution som styrker medverkan i den aktuella ansökan.
  • Fyll i projektansökan och skriv ut ansökans översikt.
  • Skicka översikten och bekräftelsen från din prefekt till Monika Larsson, International Office, senast onsdag den 5 april.
  • Samtliga ansökningar läggs in i universitetets sammanställning.
  • Rektor skriver under sammanställningen.
  • Alla projektansvariga får ett utskick med den underskrivna sammanställningen.
  • Institutionen skickar projektansökan till Universitets- och högskolerådet med en bifogad kopia av sammanställningen. Kom ihåg att även bifoga ett aktuellt yttrande från partneruniversitetet.

Sista ansökningsdag för institutioner att inkomma med ansökan till Universitet- och högskolerådet är den 19 april, kl. 12.00 (Observera tiden!).

Om du har frågor är du välkommen att kontakta

Monika Larsson
International Office
090–786 60 87