Ansökan till Linnaeus-Palme öppen

12 februari 2018

Nu har ansökan till Linnaeus-Palme partnerskap öppnat. Programmet ger universitet och högskolor möjlighet att genomföra utbyten med lärosäten i låg- och medelinkomstländer. I år har Universitets- och högskolerådet (UHR) fått ökad budget med 20 procent för Linnaeus-Palmesamarbeten, jämfört med fjolåret.

Så går ansökan till

Ansökan öppnar 7 februari 2018.
Notera att det finns två tidsgränser för ansökan: senast den 8 mars ska ansökan vara International Office tillhanda och senast den 21 mars kl. 12.00 ska ansökan vara inlämnad till Universitets- och högskolerådet.

Innan du gör din ansökan är det viktigt att läsa igenom den information som finns på Universitets- och högskolerådets webbplats:
Linnaeus-Palme partnerskap

Projektansökan ska gå via International Office innan den skickas till Universitets- och högskolerådet. Sista dag att skicka in ansökan till International Office är den 8 mars.

• Förankra projektet vid din institution och begär en bekräftelse/yttrande från prefekten vid din institution som styrker medverkan i den aktuella ansökan.
    Yttrande från prefekt
  • Fyll i projektansökan och skriv ut ansökans översikt.
  • Skicka översikten och bekräftelsen/yttrandet från din prefekt till Monika Larsson, International Office, senast onsdag den 8 mars.
  • Samtliga ansökningar läggs in i universitetets ramansökan.
  • Rektor skriver under ramansökan.
  • Alla projektansvariga får ett utskick med den underskrivna ramansökan.
  • Institutionen skickar projektansökan till Universitets- och högskolerådet med en bifogad kopia av lärosätets ramansökan. Kom ihåg att även bifoga ett aktuellt yttrande/letter of intent i pdf-format från partneruniversitetet som tydligt påvisar att det utländska lärosätet stödjer den aktuella projektansökan.

Sista ansökningsdag för institutioner att inkomma med den elektroniska onlineansökan till UHR är den 21 mars, kl. 12.00 (Observera tiden!). Det är inte möjligt att komplettera ansökan efter sista ansökningsdag.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta
Monika Larsson
, International Office
Tel:

Universitets- och högskolerådet

E-post: linnaeuspalme@uhr.se

Mer information om Linnaeus-Palme finns också på samarbetsytan Internationaliseringsforum