Utlysning: Nominera till samverkanspris teknat-fakulteten

6 februari 2018

Teknisk-naturvetenskapliga fakultetsnämnden har beslutat att vartannat år dela ut ett samverkanspris. Kommande pris delas ut under 2018. Syftet med priset är att uppmärksamma framstående insatser vad gäller samverkan mellan verksamheten inom den teknisk-naturvetenskapliga fakulteten och det omgivande samhället. Genom detta pris får anställda ett erkännande för sådana insatser samtidigt som arbetet blir känt bland kollegor och i omvärlden.

Prissumman som i år är 25 000 kr delas ut till individer eller grupper inom fakulteten som gjort betydande insatser för att öka samverkan mellan verksamheten vid fakulteten och det omgivande samhället. Samverkan ska bidra till att utveckla och stärka fakulteten med avseende på forskning och/eller utbildning. Den eller de som nomineras ska ha en tillsvidareanställning vid fakulteten.

Olika former av initiativ och aktiviteter inom samverkansområdet kan belönas. Det kan till exempel vara spridning av universitetets kompetens, nyttjande av samhällets kompetens samt ömsesidiga samverkansprojekt.

Nomineringen ska innehålla följande

Anställda vid teknisk-naturvetenskapliga fakulteten inbjuds att komma med förslag på en eller flera pristagare. Vid nomineringen ska en beskrivning av den nominerades verksamhet och motivering bifogas. Motiveringen ska ta sin utgångspunkt i nedanstående bedömningsgrunder och innehålla konkreta exempel. Den får vara högst två sidor lång (Georgia 11) och ska vara formulerad så att det för bedömningskommittén är möjligt att göra en relevant bedömning av den/de nominerades meriter utan ha en personlig kännedom om den/de nominerade.

Bedömningskommittén består av fakultetens ledningsgrupp. Fakultetsnämnden fattar beslut om pristagare den 15 mars och prisutdelningen sker i samband med den årliga vårfesten.

Möjliga nomineringsgrunder

‒ Utvecklat och etablerat nya samverkansformer och/eller områden för samverkan.

‒ Aktivt medverkat till spridning av kunskap om framgångsrika samverkansprojekt och uppnådda mervärden.

‒ Etablerat långsiktiga och fruktbara samverkansprojekt.

‒ Genom aktivt deltagande i olika publika sammanhang väckt intresse för samt marknadsfört verksamheter inom vår fakultet.

Skicka in nomineringar

Skicka motiverade förslag senast onsdag den 28 februari till fakultetssamordnare annelie.holmlund@umu.se. Märk förslag med "Samverkanspris vid Teknisk-naturvetenskapliga fakulteten 2018".