Sverige-Amerikastiftelsen utlyser stipendier

25 maj 2018

Sverige-Amerika Stiftelsen utlyser nu stipendier för masters-, doktorand- och postdoktorala studier i USA och Kanada för läsåret 2019/2020. Stipendier kan sökas för 6-12 månaders studie-/forskningsvistelse. Sista ansökningsdag är den 14 september 2018.

Stiftelsen delar ut stipendier från olika stipendiefonder, privatpersoner eller företag. Samtliga söks tillsammans, det går inte att söka specifika stipendier för sig utan Stiftelsen tar emot samtliga sökande och avgör sedan vilka som tilldelas, och var dessa stipendiemedel kommer ifrån.

Kriterier för stipendium är att sökande måste vara svensk medborgare och ha avlagt grundläggande examen (minst en kandidatexamen) från universitet/högskola eller motsvarande (såväl svenska som utländska universitetsutbildningar godkänns).
Stipendium kan sökas inom alla ämnesområden.

Läs mer om stipendierna och gör ansökan