Forsknings- och innovationskonferens inom Sydafrikaprojekt

2 oktober 2019

Forskare inbjuds att ansöka om att bli nominerade till en avslutande forsknings- och innovationskonferensen inom Sydafrikaprojekt.

Umeå universitet är sedan 2017 en av de deltagande lärosätena i det STINT-finanseriade projektet SASUF, South Africa – Swedish University Forum. Hittills har två stora forskningskonferenser genomförts på temat research & innovation.

Den avslutande konferensen äger rum i Uppsala 6–8 maj 2020. Umeå universitet kan nominera ca 10 forskare till att delta i konferensen. Projektet erbjuder två hotellövernattningar i Uppsala (6–8 maj).

Forskare från Lärarhögskolan samt Samhällsvetenskaplig fakultet, Teknisk-naturvetenskaplig fakultet, eller Humanistisk fakultet, ska skicka sin ansökan till respektive fakultetskansli.

Ansökningar från Medicinska fakulteten, ska skickas till anna.lundberg@umu.se

Ansökningar från Teknisk-naturvetenskapliga fakulteten, ska skickas till asa.boily@umu.se

Sista ansökningsdag är den 4 november 2019.

Ansökningsblankett

Om SASUF

Uppsala universitet koordinerar projektet. Umeå universitet deltar tillsammans med Linköpings universitet, Göteborgs universitet, Karlstad universitet, Lunds universitet, Högskolan Väst, Malmö universitet, Karolinska Institutet, KTH, Stockholms universitet, SLU och Örebros universitet.

Mer information om SASUF finns på:

South Africa – Sweden University Forum

Har du frågor? Kontakta gärna